S'incrementa la venda d'ulleres amb nas i bigoti a Vilanova i la Geltrú, i no és degut al Carnaval



La instal·lació de càmeres de vigilància al centre de la ciutat fa avançar Halloween 


Ribas Ros, el Camañes i els Picarols han detectat un increment sobtat de les vendes d’ulleres amb nas i bigoti fals, perruques, barrets i altres complements destinats a dificultar el reconeixement facial.

Inicialment, les comerciants havien pensat que es tractava d’un avançament excepcional de la temporada de Carnaval; fins i tot d'allò anomenat Halloween, que a la Collada es celebra molt pels seus origens anglosaxons. Però les primeres investigacions han permès descartar aquesta hipòtesi.

«No és pel Carnaval», confirma la Teresa del Camañes. «La gent no s’està preparant per anar disfressada. S’està preparant per anar a comprar el pa.»

L’augment de les vendes coincideix amb la pròxima entrada en funcionament del nou sistema juanluisiano de videovigilància del centre de la ciutat. Davant la proliferació de càmeres, una part de la ciutadania hauria decidit prendre mesures per preservar la seva intimitat.


La meva privacitat és un dret que l'alcalde vol violar 

El perfil del nou comprador d’ulleres amb nas i bigoti és especialment variat: Hi trobem jubilats, estudiants, persones que van a comprar al mercat, gent que baixa a prendre un cafè i, sobretot, ciutadans que fins ara no havien tingut cap necessitat de disfressar-se per sortir al carrer, a excepció del dimarts de Carnaval.

«Jo no faig res dolent», explica un veí mentre es prova un bigoti de color marró. «Però tampoc veig per què han de saber que cada dimarts a les onze vaig fer un cigaló a la Confiança

La seva dona, mentrestant, ha comprat una perruca rossa.

Malgrat no tenir res a amagar, hi han coses que no són de la incumbència de ningú. I menys de l'alcalde.

Mentrestant, les botigues continuen venent ulleres amb nas i bigoti. No perquè s’acosti el Carnaval. Sinó perquè, pel que sembla, preservar la intimitat es convertirà en la nova activitat quotidiana de Vilanova i la Geltrú.

Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris