Els viticultors més optimistes apunten a una pedregada de finals d'agost que destruirà tota la collita

Els viticultors segueixen catastrofistes malgrat les pluges de març, i demanen que el Garraf sigui declarada zona catastròfica perpètua


 'Vols dir que tanta aigua és bona?' es pregunta un pagès reticent a abandonar el seu característic pessimisme


Els viticultors segueixen catastrofistes malgrat les pluges de març, i demanen que el Garraf sigui declarada zona catastròfica perpètua 


Després d'un març excepcionalment plujós que ha deixat les vinyes del Garraf més hidratades que mai, els viticultors de la regió han decidit mantenir el seu tradicional pessimisme. "Sí, ha plogut molt; però ara ens preocupa que els ceps s'acostumin a tanta aigua i es tornin massa exigents", comenta un viticultor local.


"Uf, uf! Això no anirà be!" afegeix un altre pagès mentre observa com les seves vinyes floreixen amb exuberància, tot preocupat de que s'hagi finalitzat la sequera extrema.


A més, els viticultors temen l'aparició d'un nou fenomen: l'estrès hídric invers. "L'aigua va bé però no tanta!", es lamenta un tercer agrònom, assegurant que és millor la sequera.


"Tant si plou com si no plou, segur que a finals d'agost patirem una pedregada que ens malmetrà tota la collita", conclou un altre pagès, membre de la secció més entusiasta de l'Associació de Viticultors i Elaboradors de Vins del Massís del Garraf.

Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris