Vilanova instal·la 'veles per fer ombra' per pal·liar la falta d'arbrat

Vilanova instal·la 'veles per fer ombra' per pal·liar la falta d'arbrat


Els veïns de La Bòbila seran els primers en poder sol·licitar asil als nous refugis climàtics


Des de l'any passat, fa menys d'una setmana, Vilanova i la Geltrú ja té veles per fer ombra en 7 zones de lleure de la ciutat. Aquests espais, que a partir d'ara anomenarem 'Refugis Climàtics', es troben al parc de Ribes Roges i al de la Torre d'Enveja, al carrer del Riu Segura i al carrer de les Ones, al passeig Marítim i a la plaça del Portal de Sitges.


Les palmeres són molt boniques però fan una merda d'ombra


Un refugi climàtic és una zona que ofereix unes condicions ambientals benignes per protegir-se d'un context desfavorable, com ara massa calor o escassetat d'aigua. Bé pot ser un oassis enmig del desert com un bar a les 12 del migdia d'un dia d'agost. Però a Vilanova ho fem molt millor: el nostre govern ens posa toldos para-sols.



'Fuck you' cambio climàtico



Els arbres grans, utilitzats des de l'antigor per protegir els humans dels rajos directes del Sol, provoquen masses mal de caps: recollir les fulles, regar-los, podar-los... És per això que el govern, seguint el Pla de Mandat de l'Àrea d'Ecologia, ha preferit invertir en teles i formigó, segons explica la regidora d'Emergència Climàtica, Iolanda Sánchez.


Estem treballant també per manufacturar núvols de coto-fluix que els farem volar els dies en que el Sol apreti molt


Les veles estan lligades a uns pals d'acer, que es troben ancorats en cubs de formigó. i tenen forma triangular per no haver de fer càlculs. “Els refugis es doten en alguns casos amb plantació d'arbres per complementar-los i dotar aquests espais de més verd”, explica el regidor de Serveis Urbans, Gerard Llobet, "però potser el que acabem fent és pintar els pals d'acer de color verd, i llestos!"

Publica un comentari a l'entrada

0 Comentaris